Heb jij een veranderwens?

Ik verschuil mijzelf maar achter de cijfers.. maar misschien kan en wil je het anders?

 

89% van de Nederlanders ervaart klachten die voortkomen uit stress. Vermoeidheid (69%), slapeloosheid (36%) en prikkelbaarheid (48%) zijn de meest voorkomende klachten.


Heb jij een veranderwens?

Een aantal tips:

🔹 Wees realistisch

Verander wat je kunt veranderen, accepteer wat je niet kunt veranderen en heb de wijsheid het verschil te zien. 


En na alle trainingen, gelezen boeken en ervaren coaching, is al mijn kennis om te veranderen terug te voeren naar het Krachtige Drieluik:

💚 Ik: waarom vind ik het belangrijk om te veranderen? En wat zijn mijn waarden die daarbij behulpzaam kunnen zijn? En weet.. het zal beginnen en eindigen bij jezelf.

🎯 Doel: wat wil ik veranderen? Een doel zet je in beweging. Wees realistisch, werk in kleine stappen. Vier succesmomenten.

👥 Anderen: wie kan mij helpen? Voor wie is het nog meer belangrijk dat ik verander? Wie ondersteunt, motiveert mij wanneer het tegn zit?


🔹 Accepteer het ongemak

Verandering gaat niet zonder ongemak. Sterker nog, het moet schuren. Dan pas is het belangrijk genoeg voor je en is het ECHT een veranderinf.


Ben ik bereid om het ongemak te accepteren? En: zou ik spijt krijgen als ik op de oude voet doorga en niet verander?


🔹 Zelfcompassie

Veranderen gaat met vallen en opstaan. Wees dan vriendelijk voor jezelf. Erken hoe het voelt, zeg iets vriendelijks tegen jezelf en herinner jezelf eraan dat we allemaal imperfect zijn. 


🔹 Heb geduld

Zit het even tegen? Schakel dan de hulp in van een vriend, vriendin of kennis. Samen kom je weer een stap verder.

 

Veel succes, veel ongemak en veel verandering toegewenst!

 

Vriendelijke groet,

Jordi



Reacties

Populaire posts van deze blog

Loopthema: de schouders

Waterpolo & prestatieverbetering!

De vergeten hardloopspier: de soleus