De KRACHT van STILSTAAN

"Het leven wordt voorwaarts geleefd en achterwaarts begrepen." Een mooie metafoor voor het LEVEN, toch?

Ik kan mij herinneren dat ik een supervisie traject heb gehad bij een van mijn werkgevers toentertijd.

Eerlijk gezegd wist ik voorafgaand niet precies wat ik er van moest vinden. En dat ik hulp nodig had, dat was wel duidelijk. Ik zat er niet voor niets namelijk 🙏🏼

De supervisor begon met een korte intro wat supervisie inhield. En mijn eerste reactie was: "stilstand is achteruitgang!"

Ik wilde graag IN BEWEGING blijven: "Wanneer gaan we wat doen?", vroeg ik.

Tijdens de gesprekken werd ik mij bewust van mijn eigen, beperkende patronen. Zoals ik het nu noem: de PATHOLOGISCHE URGENTIE. Blijven gaan, hard werken, alles aanpakken, iedereen blij maken en vooral geen nee durven zeggen.

En na 4 gesprekken, verspreid over 6 weken, was ik helemaal om.

De supervisor vroeg mij een evaluatie te maken van wat ik geleerd had over mijzelf. Dat mocht maximaal een A4-tje zijn.

Het enige dat ik op het papiertje had geschreven was: "Supervisie betekent voor mij de KRACHT van
STILSTAAN, achteruit kijken, REFLECTEREN en mijn innerlijke kompas weer kalibreren: ben ik nog oke, zit ik nog op de juiste weg? Voel ik mij nog prettig? Waar wil ik naar toe bewegen?

De KRACHT van STILSTAAN 🙏🏼

En lieve mensen, collega's, sporters, trainers die zich willen verbeteren, variatie is key! Check mijn nieuwe blog over de voordelen van achteruitlopen (in vergelijking met vooruitlopen) Uthoff et al 2018, Sports Medicine 👇🏼👇🏼

http://jordivanzelst.blogspot.com/2023/03/voordelen-van-achteruit-lopen.html?m=1

#renesse #zeeland #natuur #zee #ademhaling #beweging #stilstand #reflectie #kalibreren


Reacties

Populaire posts van deze blog

Loopthema: de schouders

Waterpolo & prestatieverbetering!

De vergeten hardloopspier: de soleus