NLP Strategies for Succes & Design Human Enginering in Mainz 🇩🇪

Na mijn persoonlijke reis, langs de Marketing & Communicatie, Commerciele Economie, Fysio- en Manuele Therapie ben ik daarnaast op het pad gekomen van persoonlijke ontwikkeling.

De Embodied Leadership (NLP Practitioner), NLP Master, bijna afgeronde NLP Trainerstraining, nu heel erg benieuwd naar 1 van de oprichters van de NLP.

50 jarige doorontwikkeling, een exclusieve Q&A met Richard Bandler en een 1 daagse introductie in een nieuwe stroming: Design Human Engineering®

Hieronder mijn (leer)ervaringen!


Disclaimer: als je niet geinteresseerd bent persoonlijke ontwikkeling, training, coaching, neuropsychologie, NLP en de laatste ontwikkelingen op dit gebied? Dan kun je hier stoppen met lezen ;))

 
Day 1 Intro in Design Human Engineering 🚀
"NLP is no rocket science", aldus Richard Bandler. Precies dat! Wat een fijne start.. Iedereen is al heel en elk mens kan veranderen en precies dat worden wat hij/zij graag wilt.

Terug naar de tekentafel?

Niet perse legt Richard Bandler uit. De overtuiging dat je begrijpt waar het probleem vandaan komt en dat je er dan wat mee kunt doen, werkt niet altijd, toch?

Oplossingen liggen in de toekomst, niet in het verleden.

"Look at the problem with a bit of a sense of humor.. When you are to serious, your emotions go too fast and you can't think, all you can do then is remember."

Design Human Engineering in mijn woorden? Allereerst: ZERO OUT

Voor mijn (NLP) vrienden: inductie, submodaliteiten, lichaamsgerichte technieken, state control en suggestief taalgebruik om het onderbewuste aan te spreken.

En wat doen met het bewuste? ENTERTAINEN 😅 Naast de vele, Amerikaanse krachttermen, heeft hij in mijn bescheiden mening een heerlijke, directe en ontwapende vorm van humor.

Tijdens één van de vele metaforen, bemerk ik een emotie die opkomt, een traan, een bewustwording van wat ik allemaal heb: ik ervaar de verbinding met mijn vrouw, met mijn kinderen die thuis in Nederland zijn. Een innerlijk weten vervuld mij: "wat heb ik het toch goed" 💚

De oefeningen zijn een cadeautje. De demonstraties van de meester ronduit inspirerend.

Oh ja, je zou bijna vergeten dat John La Valle ook een prachtige middagsessie heeft neergezet.

De glimlach is groot 😁

Op naar een heerlijke nacht en op naar dag 2. Gute nacht meine freunden💤


Day 2: NLP Strategies for Succes 🚀
Het was FANTASTISCH! Je hebt echt wat gemist! Zal ik er toch een paar woorden aan proberen te geven? Wetende dat deze woorden als 'messen' zijn, ze snijden dingen weg en laten andere zitten.

YET HERE WE GO 😅

"Change WHAT you think, change HOW you feel and change what you are capable of DOING." - aldus John La Valle

Een belangrijke les die we leren is dat het belangrijk is om succes te behalen, deze te kunnen ervaren en vieren, dat we onszelf daarna goed voelen.

MAAR daar is hij het dus niet mee eens.

"The trick is to feel good for no reason."


Verander wat je denkt, verander wat je voelt en verander wat jij in staat bent om te doen.

Intentie veranderd onze neurologie. Zo simpel is het ⚡️

In een van de pauzes liep ik naar John toe en zei: "I've got two questions! And I know there is something in it that makes you feel good!

No! It's not that one ;))

Gebruik makende van de Milton taalpatronen, tegenwoordige tijd, een niet verwijzend zelfstandig naamwoord, oorzaak - gevolg en een NLP embedded command, was het mega gezellig en kreeg ik meer dan ik op had kunnen hopen:Een ussie voor de schamele prijs van "twenty bugs'
Een gratis demo, inclusief echte parels in de waarom, wat, hoe en wat kun je er mee voor mijn training van de oogpatronen voor mijn NLP trainersopleiding over precies 4 weken

Ideeën zijn kracht!

Denk je nu: "waar heeft hij het in g****naam over?"

Boek dan een coachsessie met mij en ik weet dat er iets is, wat jou goed zal laten voelen en dat jij de stappen gaat maken die je wilt maken.

Je bent welkom 💚 Op naar dag 3. Habt einen schönen Abend und bis bald.

 

Day 3: NLP Strategies for Succes 🚀
"The currency of living is how you spend the moments of your life." - Richard Bandler

Hoeveel tijd per dag besteed je aan 'niet helpende gedachten'? Zoals bijvoorbeeld zorgen maken, twijfelen, dat het toch niet lukt, of je niet goed genoeg bent?

"Let's play the numbers game! BeCAUSE the numbers add up. A few minutes here, a couple of minutes there. Let's say an half our a day. Roughly 180 hours a year, 1800 hours in 10 years."

Klinkt dat als een goed plan? Of zoals Richard zegt: "teleurstelling vergt een goede planning."

Er is een verschil in dom zijn (identiteit) en dom doen (vaardigheden).

Als je op het punt kan komen dat het gek wordt, absurd aanvoelt,dat het zelfs grappig wordt EN er een glimlach komt, je begint te lachen, dat is het moment dat je kun VERANDEREN!

"Change the way you THINK, change what you FEEL, and change what you are capable of DOING."

De technieken die Richard gebruikt, zijn hier niet te beschrijven, maar zijn prachtig, effectief, zeer snel en simpel! En ik zal ik niet zijn, als ik ze wil perfectioneren, precies op mijn manier 😁

Het enige wat je daarna hoeft te doen is een nieuw doel te stellen. Wat wil ik nu wel, nu al deze uren over heb.

"You gotta have a goal, or else you don't now where to go!"


Morgen daarover meer? Of toch meer over zijn visie op NLP? De eeuwige nieuwsgierigheid, geheimen van succes, veranderen van overtuigingen, zijn nieuwe ideeën van vandaag of misschien meer over de toekomst?

We gaan het ervaren morgen. De laatste dag. Nu al jammer! Nee hoor, genoeg inspiratie, motivatie en tools om verder te kunnen en te genieten van deze mooie reis☀️

Oh unt danke shon meine freunden van NLP..DE, du bist fantastisch. Tot morgen!


Day 4: NLP Strategies for Succes 🚀
De laatste dag van een onbeschrijfelijke inspirerende beleving. Zoveel geleerd, ervaren en geoefend.

Het voelt goed om te reflecteren, POWERfraseren en vooruit te kijken wat ik met deze ervaring, kennis wil doen. Volgende stap? Doelen stellen.

"Als je ergens naar toe wilt, hoef je niet te kijken waar je vandaan komt. Dat zou hetzelfde zijn als je in je auto rijdt en continu in de achterkijkspiegel blijft kijken. Dat is gek toch?Je gebruikt de GPS en die vraagt: "welk adres? En jij antwoord: "na ja, ik maak mij al lange tijd zorgen en ik weet niet wat ik moet doen." De GPS vraagt: "welk adres?" En jij zegt: "naja, ik zit ook gewoon niet lekker in mijn vel en slaap slecht de laatste tijd." De GPS: "welk adres?" En jij antwoord: "ik weet ook niet waar het vandaan komt." De GPS: .........

"Al lot of people are persecuited by their memories." - Richard Bandler

Kijk naar het probleem met een vleugje zelfspot, een beetje humor. Als je te serieus wordt gaan je emoties te snel en kun je niet nadenken. Het enige wat je dan kunt doen is her-inneren.

De truc is om je goed te voelen zonder enkele reden!

Mijn doelen zijn groot, mooi, waardevol, inspirerend en doordrenkt met heel veel PLEZIER, in VERBINDING met een hele hoop mooie mensen en draagt bij aan het MOOIER MAKEN VAN ONZE WERELD.

Ik merk terwijl ik dit opschrijf het op geen enkele manier benaderd wat ik erbij heb ervaren. Het was voor mij een super transformerende ervaring.

Wil je het ook ervaren? Het is eigenlijk heel eenvoudig om het jou te laten ervaren. Je bent welkom.

Vandaag weer lekker terug met de trein en de komende dagen laat ik alle kennis en ervaring integreren in mijn (werk)leven.

En mijn doel? Het beeld is levendig, kleurrijk, scherp, gefocust, dichtbij en het heeft zelfs al een naam.

En op dat moment hoor ik mijn dochter zeggen: "Welkom thuis!"

 

Heb je vragen naar aanleiding vnn dit blog? Laat het mij weten via info@jordivanzelst.nl of stuur mij een app via 06-10558109

Reacties

Populaire posts van deze blog

Loopthema: de schouders

Waterpolo & prestatieverbetering!

De vergeten hardloopspier: de soleus